Nákupná cena

1. Foto Taška batikovanáČo je to nákupná cena?

 

19.11. som napísal v príspevku pre “Bojovníkov za slobodu”: …prišla moja dlhoročná priateľka zistiť, aké sú možnosti spolupráce, a ako by sa mohla vymaniť zo začarovaného kruhu… náš spoločný projekt krajčírskej dielne… ona bude pokračovať ešte s väčším nasadením, v zdokonaľovaní svojich zručností, bude častejšie so mnou konzultovať prototypy, systém výroby, materiály na výrobu a ja budem naďalej skvalitňovať a rozširovať predajnú sieť, aby mala “istotu”, že sa svojim koníčkom uživí a budeme môcť konečne zrealizovať project krajčírsko-návrharskej „Perličkinej GOA factory“ a tým pomôcť nájsť si prácu ďalším šikovným “slobodným” ľuďom…..

Neprešiel ani mesiac, a ja už som mal na stole prvé prototypy tašiek a ochranných talizmanov. V týchto dňoch riešime cenovú politiku a učíme sa spolu. Vlastne, budeme sa učiť všetci spolu, lebo nie len mladý “bojovníci” potrebujú finančné vzdelanie. Dosiahnuť finančnú nezávislosť čiže finančnú slobodu, dokáže iba človek, ktorý je finančne gramotný. Vždy na začiatku týždňa sa budeme, na tomto mieste, v tomto “cyber” priestore, týmto finančným otázkam venovať.

 

Nákupná cena je cena na zabezpečenie tovaru a služieb.

 

Nákupná cena by ma byť nižšia ako cena predajná, aby mohol z tohto kladného rozdielu obchodník hradiť svoje náklady a dosahovať zisk.

 

Rozdiel medzi tržbou za predaný tovar a nákladmi na zabezpečenie predaného tovaru je marža či rabat.

   Náš konkrétny príklad, ktorý riešime:

 

Batikovaná menčesterová taška

 

Nákupná Cena (NC) – všetky náklady bez DPH= …€

Materiál na výrobu=látka v cm (batikovaný menčester),zips, podšívka, gombík, visačky, reklama, povinné označenia…

 

Výrobná cena = Veľkoobchodná Cena (VOC) krajčírskej dielne:

NC ….€ + ….€ náklady za prácu, nite, farby na maľovanie, amortizácia-opotrebenie strojov a štetcov a pod., energie, nájmy a zisk pre návrh.dielňu = spolu …..€ bez DPH

Aká by mala byť predajná cena v obchodoch? Za akú cenu si tašku bude môcť kúpiť zákazník?

 

Dôležité zistenie je, že čím väčšie množstvo tovaru chceme vyrobiť tým sú náklady nižšie a nižšie. Prečo?

 

Tak to niekedy nabudúce.

Majte sa krásne, robme čo chceme – nič nemusíme a ak chceme zabávajme sa.

 

Vlad F

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Ukáž
Schovaj