Máte jedinečný nápad ale chýbajú vám peniaze, alebo ľudia?
Tento diagram znázorňuje základné prvky úspešného biznisu. Strany trojuholníka tvoria rámec troch základných prvkov biznisu: poslanie, tím a vedenie.
POSLANIE definuje cieľ a smer biznisu.
Úlohou VEDENIA je robiť rozhodnutia a riadiť biznis správnym smerom.
TÍM poskytuje biznisu všetky potrebné znalosti, schopnosti a zručnosti. Tím zahŕňa nielen majiteľov a zamestnancov firmy, ale tiež poradcov a virtuálnych zamestnancov, ktorí pre firmu pracujú cez strategické partnerstvá s ostatnými biznismi.
Vnútri trojuholníka je 5 prvkov, ktoré sú nutné pre fungovanie biznisu. Biznis musí ponúknuť produkt alebo služby. Samotný PRODUKT alebo SLUŽBY však nemôžu zaručiť úspech. Úspech závisí i na ostatných prvkoch trojuholníku M-I.
KOMUNIKÁCIA je interakcia medzi vedením a tímom, medzi firmou a vonkajším svetom. Aj ten najlepší produkt na svete je k ničomu, pokiaľ o ňom nikto nevie. Najväčší rozdiel medzi malými a veľkými biznismi je práve v oblasti systémov. SYSTÉM umožňuje veľkému biznisu využívať odborné znalosti majiteľov a kvalifikovaných pracovníkov.
Preto si ujasnite svoje POSLANIE a skontrolujte jednotlivé prvky svojho trojuholníku M-I. Začleňte do neho prvky, ktoré vás odlišujú od konkurencie a dajú vám určité kompetetívne výhody. Potom premýšľajte o tom, ako výhody využiť pre rast svojho biznisu.
A nakoniec: vytvorte biznis, ktorý ponúka niečo, čo nemôže ponúknuť žiadny iný biznis.
Tri časti biznisu:
- Po prvé je nutné nájsť správnych ľudí.
- Po druhé je nutné nájsť dobrú príležitosť.
- A po tretie je nutné zohnať peniaze.
Málokedy sa stretnú všetky tri časti v rovnakú dobu. Niekedy máte ľudí, ale nemáte príležitosť alebo peniaze. Inokedy máte peniaze, ale nemáte príležitosť alebo ľudí. Podnikateľ sa musí chytiť jednej časti a začať dávať dohromady tie ostatné. To môže trvať týždeň alebo roky, ale ak máte jednu časť, aspoň ste začali. podnikateľovi je vlastne jedno ak nemá žiadnu časť, nič ho neodradí.
Robert T.Kiyosaki & LUKO (foto) & Vlad F (No.9/11)